Täby Centrum

Idag  ca kl. 8 så gick jag & mamma till första bussen för att åka till Täby Centrum.
De tar sin lilla tid att åka dit bort med buss och sånt för oss.
Första gången jag gjorde hemifrån faktiskt annars så har vi taigt bilen. 
Eller så har jag någon mött upp mig vid Danderyds sjukhus.
Men men de va smidigt och lätt att åka dit med 2 bussar & Roslagsbanan.
 
Vi ville vara framme när de öppnade kl. 10 så vi fick åka tidigt.
Sen så håller de på och bygger här i krokarna så svårt att veta exakt hur lång tid de skulle ta.
men 1 timma & 15 min ungefär tog det. Så de va inte så farligt. Stod ju på SL att de skulle ta den tiden så vart inte förvånad. 
 
När vi va framme så hade inte affärerna öppnat än men så fort de öppnade så körde vi igång med shoppandet.
Är inte alltid så att jag hittar någonting, brukar ganska ofta så tomhänt ifrån centrum när vi har varit någonstans men den här gången så gjorde jag det. 
Jag hittade en rosa stickad tröja & en vit skjorta.
 
Har velat ha en skjorta som jag kan ha under stickade tröjor så var tvungen att hitta en skjorta som hade knappar ända upp till kragen. 
De skjortorna jag har ni har inte knappar upp till kragen så de går inte att ha så.
Har testat de och de va inte skönt.
Lite innan 11 så käkade vi lunch på Burger king innan de är lunchkaos överrallt. 
Sen kan jag vara rätt seg på att äta och tycker det är skönt att inte stressa. 
Magen brukar inte må bra om man stressar i sig mat och allt. 
Så inte att rekommendera. Har inga egna erfarenheter jag kan dela med mig av här men äta snabbt känns inte som en grej som är bra för kroppen. 
Jag vill ta de lugnt när jag äter mat och inte stressa till någonting eller så. 
Hehe vi brukar typ antingen käka på Subway eller Burger King har jag märkt men mig gör det ingenting, jag gillar båda lika mycket. Har mina favoriter på båda ställena. 
 
Ja men för att återgå till dagen så käkade vi lunch och sen va de bara att fortsätta med shoppandet.
Mitt jagande på skjortan fortsatte och till slut så hittade jag de jag letade efter.
Hade inte tänkt att köpa stickade tröjan först men tyckte färgen va så fin så slog till på en sån också.
Såg likadan stickad tröja inne på MQ men där kostade den 300 kr mera såg jag nu när jag kollade på MQs hemsida. Så där sparade man en slant på de, tackar tackar liksom :) 
Tyckde de va nice att hitta en billigare kopia när jag gillade just den färgen. 
 
Neh nu börjar jag bli lite seg i hjärnan så får skriva till något eller ändra imorrn om jag skulle känna för de. 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Small Red Pointer