Träningsresa i Portugal

I söndags natt så kom vi hem ifrån två veckors träningsresa i Portugal.
1.45 på natten kom satte vi väskorna och våra lite mer tränade kroppar innanför dörren.
Va skönt att komma hem men lite tråkigt att lämna Portugal också.
Men de ger bara mersmak istället för att man blir trött på stället.
 
Men två veckor med träning och häng på stranden med en massa resenärer & ledare har varit roligt.
De träningspassen som jag gick på var: 
Core, Cirkelträning, Skivstång & Grundfys. 
 
Tog de lite lugnt första veckan eftersom vi hade bestämt i år att vi skulle vara där två veckor. 
Ville inte trötta ut kroppen det första jag gjorde.
Är ju inte van vid att träna så mycket så är ju ingen idé att hårdköra med kroppen det då bara för att de finns en massa pass som man kan köra. 
 
Sedan så var det 3 stycken träningslabb med olika övningar som man gör exempel:
Funktionell träning, Rörlighet & Styrka. Då lär de ut saker man kan tänka på och hur kroppen fungerar och hur ens hållning ska vara så att man inte belastar kroppen fel eller gör illa kroppen när man tränar den.
 
Vecka 1 så var Evy Palm där och föreläste om sin karriär som löpare.
Det var också förläsningar om mat & träning och funktionell träning
 
 
 
 
Vecka 2 så var Blossom Tainton och Tobias Karlsson där och föreläste. 
Blossom Taintons föreläsning hette Bli expert på dig själv. Var bättre än vad jag trodde och man lärde sig lite saker som man kan tänka på i livet och allt. 
 
Tobias Karlssons föreläsning heter Allt är möjligt och handlar om hans danskarriär och hur han hade det jobbigt i skolan med mobbare och såna saker. 
Han berättar lite om sina danspartners i Let's Dance. När han berättar om dem så skrattar jag så mycket att jag nästan börjar gråta. Det är så himla roligt och han balanserar verkligen de sorliga och det roliga på ett väldigt bra sätt.
Han är väldigt fin och rolig Tobias.Skulle nog inte ljuga om jag säger att alla blir lite kära i honom på de här resorna kvinnor och män. Förra året så vart alla garanterat de. 
Den här gången så va han bara där i 2 dagar så de va lite kort tid tycker jag men man fick passa på när han väl va där och snacka lite och kramas lite grand. Sen jag frågade om att ta kort ihop med honom så har jag fått kram varje gång jag har träffat honom :) Det är bara roligt och trevligt :) Han är kramig som person och det är jag också så inte så att jag klagar direkt. 
 
När Tobias hade sina danspass så satt jag och kollade på för de är så himla underhållande att bara titta på när han kör sina danspass. Han säger alltid roliga saker och kommentarer alltmöjligt. 
Som ni märker så kan jag skriva hur mycket som helst om Tobias Karlsson men de är han värd för han är så bra,snäll och rolig :) 
Jag fick en bild av honom ifrån Let's Dance innan vi åkte dit och träffade honom och allting har bara visat sig att de stämmer så då gillar man någon lite extra mycket efter att man har träffat den kända personen tycker jag.
 
 
 
Det var bergspass också men de hängde vi bara upp till berget och fikade och hängde lite där och va lite hejaklack till de som sprang. Uppskattades märkte jag haha. Jag hejade på ledarna och körde personliga hejaramsor eftersom jag inte visste namnen på de andra så blev de så. 
Vid cafét och inärheten fanns de några söta katter som sprang runt och busade
 
 
Sista kvällen så har de alltid middag med gänget som någon sista-kvällen-med-gänget grej och så har de discokväll på en klubb inärheten av hotellet
Va inte tänkt att jag skulle gå på discokvällen men en av ledarna Anna sa att jag kunde få en drinkbiljett av henne och gå med henne dit om jag ville gå så gick dit en stund och dansade och hängde med folket där. 
 
Sen dagens efter så va man rätt mör i kroppen och då va de hemresa som gällde så de gjorde inte så mycket. 
Va lite hes i halsen också. Man fick ju skrika när man skulle prata med varandra på klubben så inte konstigt att man blev lite hes i halsen och typ döv för tillfället. 
 
Nej kändes som att de hände mera roliga saker andra veckan än första veckan men de hände roliga saker på första veckan också men liite mera andra veckan. Var lite annat folk på andra veckan så de gjorde väl lite skillnad också gissar jag på. Var lite som en återträffförsta veckan eftersom jag kände igen väldigt många från förra året. 
 
För att sammanfatta alltihoppa så var det väldigt roligt och blev lite så att sommaren förlängdes lite eftersom de va typ 25 grader och mera varje dag. Lite regn då och då men de stod man ut med.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Small Red Pointer