Helgerna fylls på...

Nu jäklar från att ha ingenting att göra på helgerna så har de fyllts på nu sakta men säkert.
Så tänker att jag skriver ingenting på bloggen och så men så har jag grejer att skriva så skriver jag inte de. Snacka om att inte komma på de haha. 
Så tänkte jag kan dra lite snabbt förra helgen som gick och vad jag hade för mig. 
 
Lördag: 
Jag tränade med en kompis på gymmet som bestämdes på torsdagen lite snabbt, sen efter träningen så åkte jag hem och bakade till tårtbotten till mazarintårtan som vi hade på söndagen eftersom jag fyllde år då :) 
Snackade med kompisen några dagar innan lördag om att käka lunch efter träningen men hon glömde plånboken hemma så vi kör de en annan gång. Jag erbjöd mig att betala men jag har betalat för båda en gång så nu var det hennes tur den här gången. 
Sen va de fotboll så efter jag hade bakat så väntade jag på att fotbollen började. 
Sen efter fotbollen så va de middag sen va den dagen slut. 
Sen vart de kolla på tv hela kvällen och sitta lite framför datorn. 
 
 
 
Söndag:
Idag så va de fika med morbror & familj som jag kallar morbror & Co oftast. 
Så vid 14.15 tiden så tittade de förbi för att fira mig med mazarintårta med grädde & färska bär på :)
Lika god varje gång :) Bästa med att fylla år på sommaren, då kan man ha färska goda bär på tårta på ens födelsedag :)  De tråkiga är att folk inte brukar vara hemma så de kan komma och fira på samma dag som man fyller. 
Efter de hade gått så tog de en stund innan jag gjorde middagen. 
Vi har som en grej hemma att den om fyller år får bestämma vad de är som ska ätas till middag och så. 
Jag bestämde att de blev Bruschetta lite till förrätt eller istället för sallad och Vodka Penne till middag :)
Sen så kollade jag på EM Finalen mellan Portugal - Frankrike. Råkade dock somna under matchen så vaknade under tilläggstiden, hehe så intresserad va jag av matchen. 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Small Red Pointer