Kanelsockerkaka

Ingredienser:

175 g smör, rumstempererat
2 ½ dl socker
2 Ägg
2 tsk vaniljsocker
1 msk bakpulver
1 krm salt
3 dl gräddfil

Fyllning:

3/4 dl socker
3 msk kanel
6 skivor kallt smör hyvla med osthyvel/ skär tunna skivor med kniv...de gjorde jag

Gör så här:

Smörj och bröa en 24 cm i diameters form med löstagbar kant. ( jag tog bakplåtspapper och smörade eller bröade inte)
Vispa smör och socker poröst.
Rör ner äggen, ett i tagt, och rör smeten slät mellan varje ägg.
Blanda mjöl,vaniljsocker,bakpulver och salt .
Rör ner i smeten tillsammans med gräddfilen

Blanda socker och kanelen
Bred ut hälften av smeten i en form
Strö på hälften av kanelfyllningen.
Bred ut resten av smeten och häll över resten av kanelen och lägg smörskivorna på.
Grädda i nedre delen av ugnen i 175 grader ca 50-60 min.
Testa med sticka om den är färdig.

Postat av: Felicia

sv: okej jag svarar på kommentarer ;)

2009-12-08 @ 09:25:50
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: man tjänar inte pengar så man blir rik på bloggen men man kan få in lite extra pengar vilket inte är helt fel. Dessutom får man 50 kr i startbonus om man använder den sidan jag tipsa om ;)

2009-12-10 @ 08:50:06
URL: http://sofiacharlotta.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Small Red Pointer