Pasta med pesto, körsbärstomater & fetaost.

Här kommer en av mina favorit pasta rätter. Pasta älskare som jag är :)
Gott på sommaren också de är inte en superstabbig rätt enligt mig.


4 portioner

400 g Barilla Pasta
5 msk Barilla grön pesto
100 g fetaost
3 msk olivolja
200 g körsbärstomater
Salt & Peppar


Jag brukar lägga till:

Några hackade vitlöksklyftor


Gör så här:
Koka pastan enligt anvisningarna på paketet.
Salta vattnet när de kokar de tar fram smaken i pastan.

Dela tomaterna och fräs dem i en stekpanna tilsammans med salt & peppar & vitlöksklyftorna( om du vill ha med de) Allt de här ska inte vara så länge i pannan för då blir vitlöken bränd och då smakar det inte gott.
(såklart om ni vill ha med vitlök)


Häll av pastavattnet (men spara lite och blanda med peston de gör att pastan drar åt sig pestosåsen bättre) och lägg tillbaka pastan i kastrullen tillsätt lite olivolja.
Blanda därefter ner peston & tomaterna.


Toppa med fetaosten antingen i tärningar eller i smulor och lite svartpeppar.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Small Red Pointer