Nya äventyr berättelse.. Studentfirande..

Hehe egentligen vet jag inte varför jag kalla de äventyr men tyckte de lät bra iafall.

Äventyret var att åka och fira min kusinpappas sida som har tagit studenten. Har inte träffat släkten på pappas sida sen 2004 alla far syskonen och kusinerna vare2006. Så de var ett tag sen om man säger så.

Igår så blev de att jag ringde de där samtalet som jag skulle få reda på vad jag skulle göra och när.
Så då skulle jag åka till Danderyds sjukhus så jag va framme 16.30 ungefär.
Och där skulle jag bli upphämtad av nån av mina far syskon va inte bestämt vem av dem. Men de blev min farbror. Köpte en buket vinröda rosor som jag kunde ge eftersom jag inte har träffat kusinen som tog studenten på ett tag så kändes de dumt att köpa nån present eftersom jag inte vet vad hon gillar eller så. Så defick bli blommor men de blev hon glad för så de va ju nice :)

Sen efter jag hade köpt blommor så åkte vi hem till farbror för att hämta hans tjej och lite mat som de skulle ha med sig. Vilket var sushi som var jättegod jag och farbror fick provsmaka först för hans tjej va inte säker på om de behövdes soya till eller inte. Jag tyckte inte de men då sa hon; Du är för snäll hehe..
Träffade farbrors tjej för första gången igår visste inte ens att han hade tjej men man blir ju lite dåligt uppdaterad om man inte ses så ofta men så är de i vår familj som farbror sa eller han sa mera; De är ju såhär i vår familj. Trodde de träffades jätteofta för att de bor så nära varandra och jag bor en bit bort. Men där hade jag fel.

Sen så åkte vi till min kusin och där väntade typ resten av släkten på pappas sida fattades bara 2 kusiner de äldsta så va alla där. Blev nån mini släktträff.

När vi kom dit så var de bara att hugga in på maten som va sommarbuffé.
God mat var de åt inte så himla mycket.
Sparade till efterrätten som man säger :P
Efterrätten var citronpaj den tog jag om en gång av. Tänkte passa på när de finns och nån annan gör :)
Citronpaj, grädde med jordgubbar på sidan. Jordgubbarna va till välkomsdrinken sen va de lite kvar.

Sen satt vi och snackade allihoppa. Ett tag så satt vi 4a kusiner och snackade en massa bl.a kändiskillar vilka vi tyckte såg bra ut osv. Kan ju säga att jag höll inte med om många där inte :P
Va väl bara en.
Alla vi jämnåriga kusiner där börjar på S så när vi va yngre så blev vi kallade för kusinerna S hehe de tyckte en av kusinerna va lite fånigt nu. De va bara av en slump att alla börjar på S tror knappast att de va planerat de bara blev så.
Men då när vi kallades för kusinerna S så hade vi likadana mobiltelefoner, hejade på samma lag & alla började på S kan de inte bli bättre? Hehe.. Nu hade 3/4 likadna telefoner så nästan samma där igen :P lite bakgrunds info där :P

Sen så snackade jämnåriga kusinen om att hon skulle dra hem då tänkte jag så kan jag hänga på till danderyds sjukhus men de slutade med at vi fick skjuts vilket va rätt skönt :)
När jag skulle gå så sa en faster; Ja vi borde ses snart och inte om 10 år till osv.

Men tar allt sånt med en nypa salt med tanke på hur de har varit hittills.
Men de kan ändra sig men jag tänker inte gå runt och hoppas.

Känner att de är ingen idé att skriva alla namn osv för de blir rörigt lättare om man vet vilka personerna så de får bli lite anonymt över de flesta personer som jag inte nämner vid namn.
Lägger inte in bilder på folk jag känner så även om jag skriver namn så blir de lite anonymt iafall.


Får gå in på datorn sen och korrigera kanske.
Nej nu ska jag fortsätta kolla på en av mina favorit filmer Fast Five . Senare idag så blir de väl handla mat om jag följer med men tror jag ska göra de och köpa lite chips vart sugen på de :)

 

Postat av: ЈОΑΝΝΑ

fin blogg:D

2012-06-02 @ 18:38:39
URL: http://pelargonen.blogg.se/
Postat av: Carro - http://four.blogg.se/

sv: okej, jadå ^^ lite trött på vädret dock :P

görs?

2012-06-02 @ 20:56:19
URL: http://four.blogg.se/
Postat av: louise

Sv: Jo ibland är det skönt att bara få ta en paus ;)

Särskilt när man har mycket att göra i skolan..

Skönt! Jag mår bra :)

Vad gör du? :)

2012-06-02 @ 21:08:53
URL: http://tingelinge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Small Red Pointer