Sötsug..

Jag har funderat på om de är bra eller dåligt att inte ha något sötsug längre.

Liksom typ när man kanske ska fira födelsedag så bjuds de på fika så är man inte direkt sugen på de.
Visst man kan ju låta bli att ta men fika är ju gott men inte lika gott om man inte är sugen på de.
Då känns de mera som att man nästan tvingar i sig de.
Samma sak är det med snacks.
Typ chips, ostbågar & popcorn osv listan kan göras lång.

Värsta med att inte ha något sötsug då man har en massa såna grejer hemma hehe.
Vi har chips, ostbågar & kakaor hemma.
Chips & ostbågarna va tänkt att ha när Lotten & Shebsa va här i lördags men de blev inget ätande av de.
De hade köpt godis som de satt och käkade på.

Men min fråga är.. Är det bra att inte ha sötsug alls? Eller så.
Jag hade inga stora problem med snacks och sånt när jag hade sötsuget förut.
När jag va lite yngre så kunde jag käka upp en hel chipspåse på en kväll själv.
Innan dess så köpte jag lösgodis varje helg.
De kallar jag överdrivet för mig.
Kanske lite därför jag inte har sötsug längre också. Nu köper jag bara snacks när jag är sugen på de eller någon kompis ska komma över så har jag frågat innan om de vill ha något.

Nu har de inte varit någon idé att baka något här hemma för då skulle jag fått äta upp allt själv och de är ju inte så roligt.
Sen håller inte allt hur länge som helst och vissa grejer vill man inte frysa in.

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Small Red Pointer