Valborg

Ja i tisdags så var det Valborg
Lotten frågade som vanligt de typ 2-3 senaste åren om jag vill hjälpa till.
Jag tackar aldrig nej till de för jag tycker de är roligt att hjälpa dem och hänga med henne och hennes scouter :) 
Hjälpte till med chokladlotteriet. Som jag gjorde förra året också.
 
Allt gick bra och tiden gick så vart de sent och mörkt.
Jag, Lotten och Emelie satt och fikade i Vårdkasen sen när vi var påväg tillbaka så ringde Lottens kille och sa att de va en tjej som va full där som han och hans kompis tog hand om så vi fick gå upp till lotteriet och hjälpa till.
Herregud sen så blev de bara kaos där när vi höll på att packa ihop.
 
Polisen kom;
Polisen kom dit och Soc kom dit osv. Soc vart inblandade eftersom hon som va full va 16 år. Jag snackade lite med hon som va ifrån Soc när alla försökte ta reda på vad tjejen hette. Och hon sa att nån ifrån Soc brukar följa med PolisenValborg
Tjejen som va full skrek och hade sig. Sen så lämnade hennes vänner henne där bara tur att Lottens kille såg henne annars så vet man inte va som kunde ha hänt osv.
polisen kom dit och hon fortsatte att skrika. 
 
Filmar; 
De värsta av allt som gjorde att många av oss blev så irriterade var att en kille höll på att filma alltihoppa och påstod att och jag citerar: "Hon kommer tycka de är roligt när hon kollar på det sen"
Liksom hur tänker man där? Alla skruvar i hjärnan va verkligen inte där de märktes.
Jag blev så irriterad att jag ville ha sönder hans mobil men han lyssnade inte på någon som sa till honom eller så.
En av scouterna kände igen killen och sa att han hade varit en idiot sen typ 3de klass
Så han skulle inte lyssna på nån. Han lyssnade inte ens när Poliserna bad honom att sluta eller någon annan vuxen. Den killen ville bara vara cool inför sina kompisar de märktes direkt.
Han sa högt typ: Jag fattar inte varför alla säger till mig att sluta filma jag göra inget fel eller så. 
Verkligen respektlös kille är de snällaste jag kan säga om honom. 
Blir irriterad över att bara tänka på de faktiskt men tänker inte slösa mer engeri på nått jag inte kan göra någonting åt.
Om den filmen kommer ut på Youtubeeller nånting så kommer nån av oss hitta den.
 
Ni kanske tycker att jag är taskig som säger så om den här killen osv men tror vem som helst med lite hjärna hade blivit irriterad och allt som jag blev.
Och nu sitter jag och förklarar allt med så snälla ord som jag kan komma på.
Jag skulle lätt kunna skriva hur mycket svordomar som helst och allt. 
 
Ja de var min Valbrog hoppas eran var bättre. Inga bråk och inte fulla som inte ens får dricka osv osv. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Small Red Pointer