Halloween & scouthäng

Egentligen så kunde jag skrivit de här inlägget i söndags men kände inte för det så de får bli idag istället.
Brukar inte gå in på datorn på söndagar om de inte är något snabbt jag ska göra eller så.
 
Lördag:
Jag tar vid lite grann där förra inlägget slutar. Känns lättare så.
Jag drog till lokalen där min kompis och resten av scouterna brukar hänga.
De huset kallas för Vårdkasen
Först så hängde jag runt efter min kompis Lotten innan jag hade träffat alla som jag kände. 
Vi satt och spelade kort några av oss etfter en stund. Tiden gick rätt fort efter ett tag tyckte jag.
 
Efter ett tag när de inte hände så mycket så satte vi oss i en av soffgrupperna som finns där och satt och snackade bara. Efter ett tag när de flesta hade gått hem de som inte planerade att sova över då körde vi lite jag har aldrig leken, pek leken och sanning och sanning ( men vi orkade inte med att köra konka så vi körde bara sanning). Vi körde ifrån en app så vi slapp komma på frågor och påståenden själva. De va nice att slippa komma på de själva. De va så kallt så jag satt med en filt och försökte så upp värmen. Men egentligen va de inte så konstigt att de va kallt de är mycket fönster där och inga persienner
 
Jag planderade inte att sova över men de va så roligt så blev lite så att jag blev kvar :)
Vi va 6 pers som sov över. Vi sov allihoppa i samma rum så vi kollade på film innan vi somnade
I de rummet som vi sov i va de massa kuddar och madrasser och 2 soffor stod de där inne. 
Jag la mig i en av sofforna med en stor kudde. Egentligen va inte kuddenskön men hittade ingen annan som jag tyckte verkade bättre så de fick bli lite dålig hållning den natten. 
Men vi sov kanske bara 4 timmar så de gjorde inte så mycket för nacken
 
 
Va skönt när jag hade kommit till Vårdkasen på kvällen då kunde jag slappna av och varva ner.
Hela dagen kändes lite stressig innan dess och allt skulle stämma tidsmässigt med de som gjordes på dagen.
Kyrkogårdsbesök, fotbollsmatch, käka och sen dra iväg till Vårdkasen
I mitt huvud så vart de väldigt stressigt men de funkade. 
Därför va de skönt när jag väl hade kommit till Vårdkasen så kunde jag slappna av för då hade jag inget mera som jag skulle göra eller så. 
 
Söndag: 
Så på morronen så gjorde vi iordning frukost och så.Vart varm macka och te för min del :)
Vissa käkade godis som va kvar från gårdagen hehe. Och nutella va några väldigt intresserade av att äta. 
Frös så försökte få upp värmen igen. Men de va varmt efter ett tag i sovsäcken som jag sov i. Ville egentligen inte gå upp men vi skulle städa osv så va lika bra att gå upp. 
Hade inte med mig mer kläder så de blev att jag tog av mig ett lager när jag skulle sova sen så tog jag på mig en tröja till på den t-shirtensom jag sov i. 
Eftersom jag frös även där på morronen så sprang jag runt med en filt runt mig och lekte batman hehe. Va min grej hela kvällen och dagen att lägga in skämt hela tiden när jag kände att de passade in såklart.
Jag är sån som person att jag gillar att säga roliga kommentarer och skämta när de finns tillfällen för sånt. 
 
Sen va de dags att börja städa i hela Vårdkasen. De va mycket att städa men vi va några stycken så de gick fort.
Sen käkade vi lunch i Vårdkasen också Billyspizza & läsk. De va de som fanns i frysen och kylen så vi körde på de allihoppa. 
Jag va väl hemma vid typ 14-15 tiden. La mig och kollade på tv sen så somna jag nästan direkt.
Sen va de bara ta de lugnt resten av söndagen. Va ändå lite mör i kroppen och trött så de va bara skönt.
Sen när jag vakna till så va de dags för middag. Vi bestämde oss för att beställa något ifrån pizzerian så de blev Avokado & Pesto pizza för min de. Pizza blev dagens tema. Först Billys pizza till lunch sen pizza till middag.
Egentligen så skulle jag käka middag själv för att mamma och hennes sambo skulle på teater men de bestämde sig för att inte gå så då blev de pizzerian
 

 
 
 
Lördag 9/11:
Imorrn blir de full rulle hela dagen.
Då ska vi åka på Stockholms mässan i Älvsjö och kolla läget där.
Vi har gjort de nu varje år ett antal år nu. Så de är en tradition. 
De ska bli kul att se vad de har att erbjuda där.
Då ska jag köpa Celsius hade jag tänkt :) 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Small Red Pointer