Seg lördag, sömn & fotboll

Jah skriver lite om sömnen som de ofta blir tyvärr.
 
Sömnen: 
Den här veckan så har de varit sådär med sömnen
Har frysit på nätterna även fast elementet är igång osv.
Har känts som att jag håller på att få feber varje natt eller bli förkyld.
Så körde på kycklingsoppan i veckan för att se om de hände nånting men nej ingenting.
De stod stilla där. Brukar göra den soppan när någon i huset håller på att bli sjuk annars så är de när jag väl är sugen på den :) 
Eftersom de är ingefära, sambal oelek och vitlök så är de nice soppa att köra när man är lite krasslig.
Men får se hur de blir med sömnen inatt hoppas de blir bra :)
Vore skönt att sova ett antal timmar iafall. Då kanske ni tänker men de är bara att lägga sig tidigare.
Nej tyvärr så är de inte det. Hatar att ligga och vrida och vända på mig och så kommer tankarna farandes i hjärnan som inte gör saken bättre. Tänker inte på något speciellt bara allmänt liksom.
Ska försöka lägga mig tidigt ikväll och se hur de går med sömnen. Hoppas på att de går bra.
Oftast så drömmer jag inte så roliga drömmar så de ställer till de lite grann också.
Skulle vara skönt att kunna somna så fort jag släcker tvn, lampan osv. De hade ju varit rena drömmen.
Ibland så håller jag mig vaken tills jag är så trött att jag just somnar när jag lägger huvudetkudden för att sova. De är ju just när man ligger och vrider och vänder på sig som tankarna gärna smyger sig på tyvärr. 
 
Fotboll: 
Så idag har jag inte gjort så mycket mest tagit de lugnt eftersom jag har varit seg.
Så blivit en lugn tv dag. Och så har jag kollat på lite fotboll också :) 
Japp jag har börjat intressera mig för fotboll hehe.
De va inte något som jag själv trodde att jag skulle göra men så blev de.
Kollade på en match sen va jag fast. Man hänger ju med lite i spelet så kommenterar jag gärna även fast ingen hör hehe. Har fått frågan ifrån killar och kompisar hur jag är när jag kollar på fotbollsmatcher.
En kompis & hennes kille har vi bestämt att vi ska kolla på en match ihop för att de vill se hur jag är.
Tydligen inte så vanligt att tjejer gillar fotboll och kommentera enligt vissa.
Annars så har jag kollat på match själv eller med mamma när hon känner för det. 
Ett nytt intresse att lägga till på listan. Snackade lite fotboll med en av killarna när vi va i Portugal hehe kommer aldrig att glömma hans reaktion när jag sa att jag hade kollat på fotboll nyheterna när han frågade om vi hade kollat nyheter hemifrån. Så då undrade han vilket lag jag kollade på osv. Som mamma sa: Där fann ni varandra :P (hennes ord inte mina) 
 
Hehe alla mina kompisar som jag har sagt att jag kollar på fotboll till de blir förvånade och trodde aldrig att jag var sån.  
Var ett tag sen jag började kolla på fotboll men har bara inte skrivit de i bloggen förrens nu.
Tror de va i April som jag kollade på första fotbollsmatchen om jag inte minns fel.
 
Men med fotboll så gillar jag coola mål & coola målräddningar :)
Kollar alltid på Veckans mål som går varje måndag
 
 
 
Nej kommer inte på så mycket mer att skriva så de får blir såhär de här inlägget. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Small Red Pointer