Förberedelser inför jul

Yes helgen som var så blev det både saffransbulle bak och köttbullsrullande som jag siktade på.
I lördags så blev de saffransbullar gjorda och i söndags så gjorde jag julköttbullarna
 
Tar sin lilla tid att göra båda sakerna men de är de verkligen värt. 
Gjorde julköttbullar1,1 kg köttfärs så inte så konstigt att de tog sin lilla tid med det. 
Saffransbullarna i sig tar inte så lång tid, det är bara att degen ska jäsa 2 ggr i ca 30 min så där är tiden som behövs till det. 
 
 
 
I fredags så va jag på julfest. Vart inbjuden i torsdags men hade ändå inget för mig så kunde pallra mig dig och va lite social med alla där. 
De sa att de skulle vara snittar men de ändrade sig säkert för när vi kom dit så va de ett fullt uppdukat julbord där.
Jag tänkte men jag käkar middag sen så drar jag dit och käkar lite snittar om jag känner mig sugen. 
Men tog lite kakor till efterrätt istället :)
När jag kollade lite närmare på julborden så tog mättnadskänslan över lite mycket så ville inte smaka på något.
Fick med mig julklapp och en liten lykta hem. 
 
Men men åter till julförberedelserna nu är det bara pepparkakscheescake kvar att göra och det tänkte jag göra senare idag så den får stå till sig en dag för att ätas imorgon :)
Får se om vi ens kommer äta av den men då har jag iafall med mig den.
Om inte så får vi ta med den hem igen och käka den själva :)
Haha morbror lät lite skeptisk till kakans namn när jag höll på att lägga upp en bit till mig medans mamma pratade med honom i telefon så får se vad han säger om han kommer äta en bit. 
 
 
 
Hämtade paketCoop som jag har väntat på och hade inte fått någon kod visa sms så de vart lite knasigt men mende innehöll lite filmer jag passade på att köpa när jag beställde julklapparCdon :)
Haha kände att jag ville köpa lite filmer nu när jag ändå beställde en dvd-spelare
Passade på också när de va lite rabatt på de filmerna också.
Brukar vänta tills de har dragit ner lite på priset istället för att köpa dem direkt när de kommer upp på hemsidan. 
Dessa filmer låg i paketet: 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Small Red Pointer