Mitt tänk inför julen

Märkte att de vart så mycket text att det fick bli ett eget inlägg annars så försökte jag trycka ihop texten med det senaste inlägget :P 
 
Jag har hittills tyckt att julafton är en som vilken dag som helst på året bara att man käkar julmat, får paket & umgås med släkten som man har bestämt att man ska fira jul med. 
Har aldrig varit överdriven med att de måste vara massa julpynt hemma eller att det ska vara si och så många julgodisar som måste bakas varje år. (Kan tillägga att jag gör julköttbullar bara för att vi tycker det är godare än frysta köttbullar. Annars så har jag inte stått och gjort dem nu för 3de året i rad och morbror har typ bestämt att han vill ha just de julköttbullarna som jag gör. Det tycker inte jag känns som en jultradition för vi brukar göra egna köttbullar hela året om.) 
Jag tycker sällan de känns som jul om det inte ligger snö på marken och är vitt överrallt. 
Tycker de sätter igång julkänslan liite mera. Och om jag skulle kolla på julkalendern så tycker jag att de ska vara en julkalender med snö i. Har inte kollat på årets julkalender men har sätt att det inte är någon snö i den. 
Kan också tillägga att vi inte har någon gran i år heller bara lite ljusstakar i fönstrena. 
 
 
 
Jag kommer inte ihåg om jag va super exalterad inför julen när jag va liten, myket möjligt att det var så.
Vi har inga direkta jultradiotioner när vi firar jul så de känns som sagt som en vanlig dag med släkten & familjen
Allt de här kanske har med att man har blivit lite äldre för de känns mer som att julen är till för barnen oftast. 
Sen så kan jag känna att den familje-/släkt situationen som jag har att de kan bidra lite till att jag inte heller är så exalterad inför varje jul eller iafall så som jag har känt hittills.
För det påminner väl lite också om det jag inte har i livet extra mycket. Egentligen så är det väl så inför varje högtid som man traditionellt ska fira med släkten & familjen gissar jag på och har känt nu ett antal år. 
Kanske skulle ändra sig om det var annorlunda vad vet jag. 
Det får jag reda på om det förändras på något sätt. 
 
Överlag så tar jag mer dagen som den kommer och tycker inte något speciellt om julen hatar den inte. 
Får se efter imorgon om vad jag tycker om den här julen. 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Small Red Pointer