Multitasking

Idag när jag vaknade så kände jag mig allmänt seg hehe som vanligt. Kom hem typ 22.20 igår efter jag hade hängt hos en kompis och käkat middag med henne :) 
 
Har mest slökollattv och väntat på att fotbollsmatch skulle börja som började kl. 16.00.
Och så lagade jag middagen samtidigt som andra halvlek hade börjat. 
Där har vi multitasking hehe. Satte datornköksbänken och hade hörlurar med väldigt låång sladd så kunde röra mig överrallt i köket där jag behövde röra mig liksom till ugnen,kylen & matbordet så de funkade hur bra som helst.
 
 
Matlagande: 
Vi åt laxpaket i ugnen med lax, potatis, chili & sockerärtor och massor med smör
Jag tog dock inte sockerärtor i mitt laxpaket för de va frysta och då gissade jag på att de inte skulle bli lika gott som färska sockerärtor och jag hade rätt. Nästa gång blir de färska sockerärtor :) 
Så va lätt att fixa iordning medans jag hade ett halvt ögamatchen samtidigt.
De gör sig själv i ugnen hela rättentacksam rätt om man egentligen inte vill göra så mycket. 
Sen så bestämde vi också att äta förrätt så fixade iordning de när matchen va slut.
Till förrätt blev de toast med smögenröra/skagenröra på :) 
 
Man kan lägga laxpaketetgrillen om man skulle vilja de. Ugnen funkar lika bra också tycker jag.
 
Nu kommer de vara mycket fotbollsmatcher på kort tid och de tackar man inte nej till :) 
 
Kommande matcher med kompisar: 
 
fredag så ska jag kolla på fotbollsmatch hemma med en kompis & hennes kille för de har undrat väldigt länge hur jag är när jag kollar på match om jag skriker & kommenterar mycket. Då sa jag men då får ni kolla på en match med mig så får ni veta hur jag är när jag kollar på match
Och så spelade jag in en match när jag va i Portugal i Oktober som jag inte har kollat på. 
Visst oaktuell match men de hade den varit även om jag hade kollat på den när jag kom hem ifrån Portugal men såhär hade vi bestämt och jag håller vad jag lovar så har inte kollat nånting på matchen
Hehe blundade halvt när jag skulle ta bort pauserna hehe 
Jag tycker de ska bli jätteroligt och så kommer jag laga middag till dem innan också så blir en helkväll av det :) 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Small Red Pointer