Nyårsfirande

Detta nyår så frågade en kompis mig & hennes kille om jag ville komma hem till dem.
Eller de va faktiskt kompisens kille som frågade men han hade ju inte frågat om han inte visste att de va lugnt liksom. 
Och det ville jag ju såklart de är ju kul att hänga med kompisar och fira in det nya året.
Första året som jag gör något med kompisar de har planerats förut men har inte blivit av. 
Jag är inte den som tar för givet att någon frågar mig om att hänga osv jag blir lika glad varje gång någon frågar. 
Är väl lite de tänket som jag hade i skolan som sitter kvar tyvärr men de är en historia i sig bara de. 
 
Vi bestämde att vi skulle käka middag ihop så de blev att vi tog med oss olika saker så att det blev en 3 rätters middag.
Jag stod för efterrätten som blev Vanilj pannacotta med blåbär & hallon topping på. 
 
Menyn:
 
Förrätt;
Gazpacho med gurkskivor & krutonger som topping 
 
 
Varmrätt; 
Baconinlindat Kött (kommer inte ihåg vad de va för slags kött)
Potatissallad
Sallad 
Bröd 
& Olika såser till.
 
Efterrätt;
Vaniljpannacotta med blåbär och hallon topping.
( Tänkte under middagen att jag skulle ta kort på maten men tyckte de såg sådär ut på uppläggningen och utseendet så struntade i de, kunde dock gjort de på för och efterrätten men men) 
 
Jag gjorde pannacottan dagen innan eftersom de smakar liite mera då tycker jag.
Den får stå till sig lite i kylen så blir men med smakfull och vaniljen kommer verkligen fram.
Gör man den samma dag som man ska äta den så tycker inte jag att det smakar någon vanilj alls tyvärr. 
 
Haha gjorde vaniljapannacotta1,5 liter grädde. Så de va en del pannacotta som stod i kylen. 
Men vi va ju 12 personer så då behövs de ju en del för allting som ska ätas och göras. 
 
De som fixade köttet hade med sig hur mycket kött som helst. 
Jag gjorde pannacottan i små plastkoppar så de va bara att slänga dem efter vi hade ätit upp och så har jag inte 12 st likadana glas eller någonting att lägga det i så de fick bli plastkoppar ifrån Ica. 
Va lättast att transportera dem till kompisen också. 
Och så tänkte jag att vi behöver inte så mycket eftersom vi har ätit mycket mat och så va de snacks efterråt så det blev lagom med kanske 1 dl pannacotta var med lite bär på. 
Pannacotta är så mäktigt i sig så behövs oftast inte så mycket av den varan.
 
Vi bestämde också att vi skulle byta julklappar så alla tog med sig en present för ca 50 kr. 
Vi satt sen i en ring och så slog vi tärning och när man fick en 6a så fick man välja ett paket. 
Haha jag tog med mig en Aladdin choklad ask och gick hem med en Anthon Berg choklad ask de va lite komiskt tyckte jag. 
 
 
 
 
 
Vid tolvslaget så gick vi ut och kollade på fyrverkerierna.
De va lite dimmigt så man såg inte allting så himla bra tyvärr men men de är så de kan bli. 
Sen efter en stunds tittande så gick vi in och käkade snacks och hängde & drack vidare. 
Sen efter ett tag så va de dags att åka hem. 
Fick skjuts så de va väldigt snällt :) 
Då kan man stanna lite längre om någon är snäll och skjutsar
Annars så måste man åka hem så tidigt tyvärr. Tråkigt att åka hem tidigt när man har roligt. 
 
Nej men nyår va roligt hoppas de blir en repris till nästa år :) 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Small Red Pointer