Senaste veckorna

Tycker inte jag har haft så mycket att skriva om den senaste tiden så då har de inte blivit några inlägg alls istället. Så tänkte jag drar allt lite snabbt som har hänt de senaste veckorna. 
 
Förra veckan: 
Då hälsade jag på en kompis som bor lite utanför Skövde
Så hängde med kompisen, hennes kille & deras dotter 1,5 år måndag till fredag. 
Killen va inte hemma så mycket eftersom han jobbade så de va vi tjejer hemma den mesta tiden.
De va mysigt och roligt att hänga med en 1,5 åring :)
De händer mycket roligt när man hänger med barn. Så fick kompisen lite smått avlastning när jag kunde hålla koll på dottern medans hon gjorde lite annat. 
 
Sjuk:
Natten till fredagen så gick jag ont i halsen så tog panodil och drack lite varm oboy till frukost och hoppades att de skulle gå över. De onda gick över rätt snabbt men har hostat nu ett tag tyvärr. Men de verkar vara något som går för de är flera som hostar här och var. Så hoppas de går över snart. Kör med hostmedicin som jag hade sen jag va sjuk förut så hoppas de gör susen :) Får se till att ta de lugnt så mycket som det går.
Jag orkar göra saker men de går lite segt för de mesta. Känner att kroppen är inte 100 % som vanligt och 100 % med. 
Just nu så känns de som att jag aldrig får vara helt frisk länge, de är alltid nått nytt som poppar upp. 
 
Tränade veckan innan jag åkte till kompisen så då satte jag igång nånting av de. Tränade på onsdagen och på torsdagen så hade jag feber och kände redan på onsdags kvällen att jag blev dålig :( 
Så just nu så är de inte direkt roligt med hälsan när den inte vill som jag vill. 
 
Funderingar kring att vara sjuk:
Jag är bra på att slöa när de finns tid till de och när jag känner för de, är dock svårt när man är sjuk och de är grejer att göra som jag gärna vill vara med på. Då vill jag inte säga nej och inte ta de lugnt fast kanske kroppen vill. Kanske kroppens sätt att säga ifrån? Då gör jag hellre grejerna men med halva energin liksom, men tycker inte jag har gjort något mer ansträngande än vad jag brukar göra när jag är frisk men kroppen kanske tycker annat. Är ju lite såna tider också att vara sjuk men brukar vanligtvis klara mig bra ifrån de. 
Hur blir man frisk utan att sakta ner på tempot allt för mycket? 
 
Sen på lördagen va de firande hos en kompis i Uppsala
 
Va i Uppsala idag också och käkade lunch & hängde med en annan kompis som också bor i Uppsala.
 
Ja de va väl de jag har gjort på sistone. 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Small Red Pointer