Det är såhär det känns

 
 
Jag såg dig ikväll
Jag måste säga att du var som jag minns dig. 
Det var bara i ett ögonkast jag såg dig.
I regnet bland alla människor. 
Jag ville säga nånting men orden fastnade i min mun.
Bara hålla dig kvar en minut.
Jag stod där redo att kasta mig ut. 
Men finns det inga andra chanser här i livet? 
Du vet att vissa människor.
Borde aldrig skiljas åt.
 
Det har inte gått en dag, sen du försvann.
Utan att jag har tänktdig.
Hur det blev och hur det var. 
Det har inte gått en dag, Utan att vi har pratat
Fast det bara är jag som är kvar här. 
 
Jag går bland våra minnen. 
Där alla månader har blivit till flera år. 
Ibland får man plocka upp bitarna.
Och försökaigen.
 
Vissa dagar känns allt som vanligt.
Precis som det var förut.
Det känns som längesen den dagen var. 
Men som en film, en sång på radio.
Så kommer allt igen. 
 
( Lite omgjord ifrån originaltexten) 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Small Red Pointer